Het is weer begonnen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu Het is weer begonnen! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu

Het is weer begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 September 2012 | Oeganda, Jinja

Zaterdag 1 september ben ik weer begonnen aan een avontuur in Afrika. Dit keer is het Uganda geworden. De meesten van jullie hebben dit mee gekregen maar misschien niet iedereen. Ik ga hier werken in een CRO, een dagopvangcentrum voor straatkinderen hier in Jinja. Mijn taak zal dit keer niet uit lesgeven bestaan maar uit alle andere taken die bij het organiseren van onderwijs komen kijken en het ontwikkelen van educatieve programma’s voor kinderen die op straat leven. De kinderen komen op vrijwillige basis. Ze krijgen les, lunch en ’s middags worden ze betrokken bij sportprogramma’s of programma’s ter bevordering van de sociaal-emotionele ontwikkeling.

De week voor vertrek hebben we onverwacht afscheid moeten nemen van mijn oma Rijkhoek. Ze was oud en het is goed zo. Dit gaf een andere draai aan mijn reis. Redelijk onvoorbereid ben ik het vliegtuig in gestapt met de instelling ‘Ik zie wel wat er komt’

Om 03.00 uur zette ik voet aan Ugandeese bodem. Zonder geld maar met een visum zette ik koers naar de eerste de beste bank waar een beste dienstklopper het al snel op mij voorzien had als ‘afzetslachtoffer’. Na het opnemen van mijn geld vroeg hij bewakingstoeslag omdat hij trouw achter mijn hokje had gestaan om mij te beschermen tegen rovers en bandieten. Bij het antwoord dat hij dat niet zou krijgen, stelde hij voor om dan maar een biertje te gaan drinken. Kundig heb ik zijn pogingen om mij geld afhandig te maken omzeild en uiteindelijk koers gezet naar mijn guesthouse waar ik vanmorgen om 7 uur weer gewekt werd door een koe onder mijn raam die nodig gemolken moest worden. Dit alles deert mij niet. IK BEN WEER IN AFRIKAAA!!!!

  • 05 September 2012 - 20:15

    Marjanne Rijkhoek:

    Hoi schatje...wat ben je toch een blank negertje....haha...trotse mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Uganda it is!

Volg de verhalen!

Recente Reisverslagen:

27 November 2012

Oeganda is…

23 November 2012

Op Nightpatroll

22 November 2012

Een eigen documentaire

18 November 2012

Een goed gesprek met Ivan

11 November 2012

Mijn liefde voor de Kip
Renée

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 46104

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Ethiopia!

01 September 2012 - 24 December 2012

Uganda it is!

15 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Stage Zambia 2011

Landen bezocht: