JARIG!!! Zondag 13 maart - Reisverslag uit Mongu, Zambia van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu JARIG!!! Zondag 13 maart - Reisverslag uit Mongu, Zambia van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu

JARIG!!! Zondag 13 maart

Door: reneerijkhoek

Blijf op de hoogte en volg Renée

13 Maart 2011 | Zambia, Mongu

Vandaag ben ik jarig en zo voel ik me ook echt! Heeeeeel erg bedankt voor al jullie lieve en leuke berichtjes via sms, e-mail, facebook en wbj.nu! Dat doet me heel erg goed.

Het is weer is om van te dromen: 30°C, helder blauwe lucht en een licht verfrissend briesje. Ik verheug me al jaren op het moment dat ik mijn verjaardag in zomerkleding kan vieren. Vandaag kan het!!

Mijn verjaardag begon eigenlijk gisterenmorgen al toen er drie buurvrouwen voor de deur stonden. Suprise! Ze kwamen mijn haar invlechten voor mijn verjaardag. Na een ochtend vlechten ben ik nu getransformeerd in ‘Rasta Rennie’. Heel erg leuk want dat wilde ik heel erg graag! Echter toen ik gisteren alleen op straat liep, omdat de meiden een cadeau wilden kopen, heb ik in een uur tijd (ik overdrijf niet) drie keer de vraag gekregen of ik van Cuba kwam en twee keer de vraag of ik van Jamaica kwam. In Nederland krijg ik die vraag ook wel eens maar zo vaak… Kennelijk maken die vlechtjes het af.

Gisterenavond kreeg ik als voorproefje een fles Amarulla van de meiden. Amarulla is een heerlijk Afrikaans drankje. Die hebben we met nog drie andere studenten van hier opgedronken bij een prachtige zonsondergang.

Vanmorgen heb ik mijn cadeautje uitgepakt wat ik van Daphne, Anne en Alexandra op schiphol gekregen had. Er zat een zilveren armbandje in. Super super leuk. Het cadeau van mama is nog on his way to Africa en van de meiden krijg ik straks een cadeau.

Vandaag ga ik eerst skypen met het thuisfront. Als het goed is heeft de familie zich verzameld bij mama thuis om onze verjaardagen (van Erik en mij) te vieren. Vervolgens vertrekken we met een groepje studenten van de pabo hier in een minibusje naar Kasima, de Cariben aan de Zambezi waar ik vorige week over geschreven heb. Ik verheug me er nu al op mijn verjaardag te vieren in bikini. Ik vier het samen met een collega van de Malengua Basic school, die vandaag 32 wordt. Ik denk dat het heel erg druk wordt. Kortom een geweldige dag voor de boeg in de zon!

  • 13 Maart 2011 - 09:37

    Leo En Jannet:

    hey lieverd van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een feestje van daar met al die mensen.
    Zo'n gr verjaardag heb je nog nooit gehad.
    Dikke kus van Leo en Jannet

  • 13 Maart 2011 - 10:01

    Tessa:

    Lieve Renée,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    'Maak er een leuke dag van' lijkt bijna overbodig als ik je geweldige verslag van vandaag lees!
    Ben nu al benieuwd naar het volgende verslag over de rest van je dagje.

    Liefs,
    Tessa

    p.s. Ook gefeliciteerd van Christiaan

  • 13 Maart 2011 - 10:41

    Michelle:

    Oooh sorry ik was zo overvallen dat ik je niet eens feliciteerde!! Oeps=$
    GEFELICITEERD!
    Vond je haar echt leuk=D
    Liefs,

  • 13 Maart 2011 - 11:20

    Wil:

    hoi renee
    wat een prachtige verhalen.Hele fijne verjaardag!
    zoen
    wil

  • 13 Maart 2011 - 11:25

    Cherza:

    Wat een geweldig bericht! Geniet van je verjaardag in de zon meissie

    Liefs Cherza

  • 13 Maart 2011 - 12:43

    Hienke:

    Scheet wat staan die vlechtjes je leuk =D!
    Ik hoop dat je een geweldige verjaardag hebt waar je nog jaren op terug kan kijken!!!

    Ik drink een borrel op je ;)
    Liefs, xx

  • 13 Maart 2011 - 14:04

    De Buuf:

    Gefeliciteerd met je 22ste verjaardag. Pluk de dag. Wij vieren je verjaardag op therapeutische.......Liefs van nr.11

  • 13 Maart 2011 - 14:09

    Teuni:

    Hi Reneetje,
    Wat een geweldige foto's, wat zie je er stralend uit houen zo
    Renee van harte gefeliciteerd
    Frans en Teuni

  • 13 Maart 2011 - 15:11

    Jannet Amsterdam:

    Hartelijk gefeliciteerd Renee,

    ook van de rest van de familie.
    en je haar ziet er erg leuk uit.
    Ik zie dat er nog een Jannet is dus zet ik er voortaan maar Amsterdam bij.

    groetjes Jannet Amsterdam

  • 13 Maart 2011 - 20:15

    Dirma Van Drie:

    Hallo Renee,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag van Aantje van Drie. Maar natuurlijk ook van mij. Leuk te lezen wat jij daar allemaal meemaakt. Heel veel plezier op je verdere Afrikaanse avontuur.

    groetjes Dirma van Drie

  • 14 Maart 2011 - 15:11

    Eric:

    Hoi Renée
    Hoe gaat het met jou, nog gefeliciteerd met jou verjaardag, vlechtjes staan jou leuk, heel veel plezier en een hele goeie tijd toegewenst.
    Groetjes eric

  • 15 Maart 2011 - 12:33

    Anne & Liset:

    Hallo Renee,

    Nog gefeliciteerd!
    Liset en ik houden jullie wbj goed in de gaten. Door jullie verslagen krijgen wij alleen maar meer zin.
    Wij komen 28 april aan in Lusaka. vanaf 1 mei kunnen wij starten met de stage. Zouden jullie misschien kunnen vragen wanneer de school vakantie heeft? Vorig jaar was hij namelijk die week dicht.
    Ook zijn wij heeeel benieuwd of ze al weten in welke grade wij geplaatst kunnen worden. Dan kunnen wij hier alvast de lessen daarop aansluiten.

    Geniet!

    Liefs Anne & Liset.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 46097

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Ethiopia!

01 September 2012 - 24 December 2012

Uganda it is!

15 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Stage Zambia 2011

Landen bezocht: