Kip door de bus met de dominee - Reisverslag uit Mongu, Zambia van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu Kip door de bus met de dominee - Reisverslag uit Mongu, Zambia van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu

Kip door de bus met de dominee

Door: reneerijkhoek

Blijf op de hoogte en volg Renée

31 Mei 2011 | Zambia, Mongu

Zondag reed ik met de bus uit Lusaka terug naar Mongu. Natuurlijk is zondag ook hier een heilige dag en Afrika zou Afrika niet zijn als daar geen gehoor aan gegeven zou worden. Net voordat we Kafue National Park binnen reden (een safaripark), stapte er een dominee aan boord van onze ‘carglass-repareert-toeringcar’. Er zat namelijk een levensgrote ster in de voorruit, waarvan ik mij de hele weg heb afgevraagd hoe die in hemelsnaam daar komt. De ster besloeg namelijk de hele voorruit. Verschillende taferelen speelden zich af in mijn hoofd.
Enfin de dominee. Na een levendige preek met veel ‘Hallelujah!’ en ‘Praise the Lord!’ volgde de vrolijke gospel cd. Op dat moment begonnen vrijwel alle gekleurde kotomissies uitbundig te swingen. De bus was één bewegend kleurenpallet van lachende en zingende mensen. Voor de bus stak er een kudde olifanten over… Als enige blanke op de eerste rij, wist ik niet meer waar ik moest kijken. Door de uitbundigheid lette niemand meer op zijn bagage wat het gevolg had dat ik nog net mijn hoofd kon intrekken voor twee hennen die luid kakelend over mij heen vlogen en op het dashboard van de bus belandde. ‘Tja, die ster kon natuurlijk ook van binnen uit in de ruit gekomen zijn’ dacht ik. De kippen zagen in ieder geval hun kans schoon om onder het slagers mes uit te komen.
Na een half uurtje ging de muziek weer op acceptabel volume, de kippen werden gevangen en de rust was weder gekeerd in de Lusaka-Mongu express. Een enkele keer kukelde er een verstrooide haan, maar ook dat ging over nadat de zon onder was.
Genietend van weer een heerlijk Afrika tafereel was ik getuigen van een prachtige ‘sunset in Africa’ boven de savanne. Nergens ter wereld is de zonsondergang zo mooi als hier. Ik wil nog niet naar huis…

  • 31 Mei 2011 - 19:21

    Mama:

    wat mooi!.....maar als je blijft kom ik....ik mis je!! liefs mama

  • 01 Juni 2011 - 08:11

    Kees:

    Klinkt nog altijd spannend Renee! Hier gebeurt weinig, het is tijd om in te pakken en afscheid te gaan nemen van iedereen. Hoe is het met de andere meiden?

    Groetjes!xx

    Kees

    (De advertenties naast jouw verhaal ook, Older dating South Africa, Pure Christian Dating, Man to man flirting...)

  • 08 Juni 2011 - 17:00

    Clazien:

    Welkom thuis.xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 46088

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Ethiopia!

01 September 2012 - 24 December 2012

Uganda it is!

15 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Stage Zambia 2011

Landen bezocht: