Ethiopia! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu Ethiopia! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Renée Rijkhoek - WaarBenJij.nu

Ethiopia!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

25 Januari 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

I AM BACK IN AFRICA!!! :-D Nadat ik vannacht werd onderworpen aan een uitgebreide Ebola-check en er geconcludeerd was dat ik niet besmet ben, was ik fit to enter. Ethiopia! Alles verliep relaxed. Lachende mensen en Kalasjnikovs zo heb ik het continent achter mij gelaten in 2012 en zo ontmoette ik het vannacht weer. Happy to be back.

Ik heb een eerste tour Addis gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat het nog best wel een tour wordt om morgen (op tijd) op plaats van bestemming te komen.

Voor wie gemist heeft wat ik in Ethiopië ga doen, een korte beschrijving: Ik ga onderzoek doen naar actief leren. Actief leren is een in Nederland zeer gangbare onderwijsstrategie. Het onderwijs is ‘learner centred’ en de leerkracht stemt het onderwijs af op de onderwijsbehoeften van de leerling. Daar wordt alles voor in het werk gesteld: materialen, klasgrootte, opleiding, etc. In Ethiopië wordt actief leren nu ook geïmplementeerd maar dit leidt soms tot problemen, omdat deze strategie vaak niet bij de culturele en pedagogische context past waarin leerlingen zijn opgegroeid. Het is namelijk een onderwijsstrategie die door ‘westerse’ landen bedacht is. Ik ga onderzoeken wat volgens leerkrachten een meer cultureel en pedagogische relevante onderwijsstrategie is.

  • 25 Januari 2015 - 15:17

    Kees Tuijp:

    Zet hem op Renée! Wat goed dat je geen ebola hebt ook :D
    Ik volg je nu op de voet, volgende maand met het vliegtuig. Succes met je plekje vinden de komende dagen! x

  • 25 Januari 2015 - 15:21

    Els:

    Whoohoo, Renée is weer in haar tweede thuis :) Ik had een beetje hetzelfde idee als scriptie onderzoek volgend jaar, dus houd je zeker in de gaten! Heel veel plezier daar en probeer ondertussen nog wat data te verzamelen ;) !

  • 25 Januari 2015 - 15:23

    Jannet:

    Hey meis,gelukkig dat alles goed is gegaan.
    Mocht je de naam Heran Tedessa tegen komen doe ze maar de groeten van haar fam in Nederland.
    Dat is namelijk mijn nichtje die komt daar oorspronkelijk vandaan.En woont daar naar vele jaren Nederland weer in haar geboortenland.
    Heel veel plezier meid en zet hem op.xxxx van Leo en Jannet.

  • 25 Januari 2015 - 15:28

    Daph:

    He liefie,

    Wat fijn om weer zo'n bericht van je te krijgen. Back in Africa.. Je zou bijna zeggen dat het weer tijd werd. Doe voorzichtig en ben erg benieuwd naar je bevindingen. Hou ons vooral op de hoogte en pas beetje op jezelf..

    Liefs, en n dikke kus Daph

  • 25 Januari 2015 - 18:41

    Paul En Marjanne:

    Hoi Renee,

    Leuk om weer wat te horen van je. Gaaf dat je weer terug bent in Afrika, een continent die je na aan het hart ligt. We wensen je veel succes met je opdracht. Wees voorzichtig, pas goed op jezelf.

    Hartelijke groeten van Paul en Marjanne

  • 25 Januari 2015 - 21:26

    Mama Rijkhoek:

    Lieve poppp! Wat lekker zo'n positief mens als mijn dochter! Houd vast! Ik ben zo trots op mijn kind!! Xxxx

  • 25 Januari 2015 - 21:27

    Wil Funk:

    Keigoed die renee! Grt Wil

  • 26 Januari 2015 - 23:04

    Eric:

    Hoi Rene zo ken ik je weer altijd actief en ondernemend. Een hele goeie reis toegewenst en succes met jou missie en plannen.
    Groetjes Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Renée

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 46071

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Ethiopia!

01 September 2012 - 24 December 2012

Uganda it is!

15 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Stage Zambia 2011

Landen bezocht: